اسناد
صفحه اصلی   /   منابع کتابخانه   /   اسناد   /   نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به علامه شیخ محمدرضا جعفری در تهران
نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به علامه شیخ محمدرضا جعفری در تهران
نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به علامه شیخ محمدرضا جعفری در تهران
عنوان: نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به علامه شیخ محمدرضا جعفری در تهران
زبان: فارسی
نویسنده: محقق طباطبائی
مخاطب: علامه شیخ محمدرضا جعفری اشکوری
تعداد برگ: ۱
تاریخ کتابت: ۵ شعبان ۱۳۹۳ق. برابر ۱۳ شهریور ۱۳۵۲ش.
مجموعه اسناد: اسناد محقق طباطبائی

سه شنبه ۵ شعبان ۹۳
۱۳ / ۶ / ۵۲
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آقای جعفری
بعرض عالی میرساند مدت مدیدی شد که از حضرتعالی بی اطلاعم گوئیا گرفتاری و سرگردانی و بی تکلیفی و نابسامانی و مشکلات گوناگون داخلی و غیره، خلق نامه نگاری را اگر هم بوده بکلی سلب کرده است. حق با شما است و گویا آن دوست دیگر ما آقای حاج آقا رضا امینی به همین علل نامه نمی نویسد و آقای کلانتر هم خیلی ناراحت و عصبانی است از نرسیدن نامه های ایشان. در هر صورت خوبست استثناءً گاهی با چند سطری از احوالات خود ما را باخبر سازید. نمی دانم مطبوعات مهم این دو سه ساله چیست و مخصوصا از نوع فهارسی که من ندارم چه چاپ شده است، کتابخانه ملک، کتابخانه آستان قدس جهاز عکسبرداری دارند یا نه، اگر توانستید نسخه امالی شیخ صدوق که نزد حاج میرزا علی محدث زاده است عکسبرداری کرده یا عکس یا فیلم برای بنده بفرستید خیلی ممنون می شوم. جزء اول تهذیب که نزد آقای طباطبائی صاحب میزان هست اگر عکسبرداری از آن ممکن نباشد یک نسخه چاپی اگر می شد با آن مقابله و تصحیح شود و ما هم از آن استفاده کنیم خیلی خوب بود.
نمیدانم راجع به کتابهاتان فکری و تصمیم تازه ای اتخاذ کرده اید یا نه، نظرتان چیست، تصمیم و نظرتان نسبت به کتابها هر چه هست بفرمائید عملی کنیم. اگر مایل به حمل آنها هستید فوری بنویسید تا بوسیله این سید که کتابهای آقای آخوندی و آقای حاج آقا رضا و آقای اسلامی و غیره را آورد از قرار هر گونی چهار دینار، تا فوری با او بفرستم، چون فعلاً ایشان در اینجا تشریف دارند و وسیله فراهم است. و اگر هنوز نظری به فرستادن آنها ندارید که هیچ، در منزل ما هست و برای ما زحمتی ندارد و مزاحم نیست. و اگر از بودن آنها در منزل ما هم خیلی مأنوس نیستید، چاره اش خیلی آسان است، در مدرسه سید اطاق بزرگ و بسیار خوبی است که مرحوم آقای حاج آقا باقر اخیراً ساخته است، فعلاً خالی خالی است، اگر میل دارید کتابها را بآنجا منتقل کنیم، البته برای اطمینان به حفظ و سلامت آنها بهتر است، تا تکلیف شما و آنها روشن شود. و اگر اجازه بفرمائید استفاده از آنها در داخل چهاردیواری آن اطاق متوقف بر اجازه سرکار است و استعاره خارجی بکلی ممنوع است، و وقتی هم که ان شاء الله بسلامتی خودتان تشریف آوردید همان اطاق، مکتبه حضرتعالی باشد و لازم نیست کتابهاتان را به منزل خودتان منتقل نمائید بلکه همان اطاق مرکز کار و مطالعه شما خواهد بود ان شاء الله. و اگر میل دارید صورت دقیق آنها را هم برای حضرتعالی می فرستم.
و اگر اجازه می فرمائید من یک دوره کافی لازم دارم شما در آنجا یک دوره کافی بخرید و من مال شما را بردارم، اگر نسخه شما خصوصیتی تصحیحی امتیازی ندارد.
و هر وقت هم فرضاً روی عللی نظر فروش کتابها را داشتید مرقوم بفرمائید ممکن است به یکی از کتابخانه های عمومی یکجا فروخته شود. بیش از این مزاحم نشوم. آقای اخوی، آقایان نوری، آقای کلباسی، آقای امینی و سایر دوستان را سلام میرسانید.

والسلام
عبدالعزیز طباطبائی