اسناد
صفحه اصلی   /   منابع کتابخانه   /   اسناد   /   نامه علامه سعید اختر رضوی به محقق طباطبائی
نامه علامه سعید اختر رضوی به محقق طباطبائی
نامه علامه سعید اختر رضوی به محقق طباطبائی
عنوان: نامه علامه سعید اختر رضوی به محقق طباطبائی
زبان: فارسی
نویسنده: سید سعید اختر رضوی
مخاطب: محقق طباطبائی
محل نگهداری: بنیاد محقق طباطبائی، قم
تعداد برگ: ۱
۲۱/ شعبان/ ۱۴۱۲ هـ
سماحة حجة الاسلام والمسلمین العلامة المحقق السید عبدالعزیز الطباطبائی دامت برکاته
قم- ایران
سلام عکلیم و رحمة الله و برکاته
پس از ابلاغ سلام عرض می‌شود:
بعد از وصول به دار السلام من جلد اول الذریعه را دیدم و آشکارا شد که نام آن مصنف سنی که من می‌خواستم به شما نشان بدهم اشتباهاً عوض کرده بودم. آن عالم سنی «المولوی حیدرعلی الفیض آبادی» است که کتابهای ضد شیعه نوشت که من جمله آن «منتهی الکلام» است. ولی در الذریعه جلد اول (شماره ۲۳۳ و ۲۵۸۵) دو تا از کتابهایش (که ضد شیعه است) به عنوان کتابهای شیعه معرفی شده است. (تعلیقات منسلکه را ملاحظه بفرمائید)
۲) من حسب فرمایش شما تا الان دو جلد الذریعه را بررسی کرده‌ام (فقط مصنفین هند و پاکستان را می‌بینم) و هرجا که لازم است تعلیقه می‌نویسم که نقلش به خدمت شما ارسال می‌شود. این اوراق را ببینید و اگر می‌خواهید که به همین طور ادامه بدهم مرا فی‌الفور اطلاع بدهید- و یا اگر به اسلوب دیگری می‌خواهید مطلع بکنید
۳) اما نام کتابهای جدید و مصنفین که در الذریعه نیستند، إن‌ شاء الله تعالی (بعد از بررسی این مجلدات) به قدر اطلاع خودم می‌نویسم و به خدمت شما ارسال می‌کنم تا در تکملة الذریعة شامل شود.
۴) من در مکتبه خودم فقط تا جلد شانزدهم الذریعه دارم. ولی در سفارت ایران دیده‌ام که دوره کامل بیست و پنج جلد دارد – اگر جناب عالی لطفاً جلد هفدهم تا جلد بیست و پنجم را به آدرس من بفرستید خیلی باعث تشکر و امتنان خودهد شد.
سلام بنده به جمیع همکاران و نیز به آقای افتخاری سلمه ‌الله برساند

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
احقر سعید اختر الرضوی