خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   دسته‌بندی: نسخ خطی و متون کهن
رونمایی چاپ نسخه‌برگردان صحیفۀ سجادیه به خط کفعمی
چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 08:52 ق.ظ
نسخۀ خطی صحیفۀ سجادیه به خط عالم جلیل القدر شیعه علی بن ابراهیم کفعمی، به صورت نسخه‌برگردان (فاکسیمیله) منتشر شد و در نشستی با حضور محققان و پژوهشگران متون اسلامی، رونمایی می‌شود.
گزارش همایش رونمایی از نهج البلاغه به ضبط ابن السکون
چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 02:58 ب.ظ
تصحیح جدید کتاب شریف نهج البلاغه بر اساس نسخ خطی کهن آن، به کوشش محقق ارجمند حجة الإسلام والمسلمین شیخ قیس بهجت العطار منتشر شد. به همین مناسبت مجلس رونمایی از سوی ناشر این اثر، کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مشهد، با حضور اندیشمندان و محققان حوزه و دانشگاه در محل این کتابخانه و همزمان با سالروز «مباهله» برگزار شد.
رونمایی از تصحیحی بسیار ارزشمند از نهج البلاغه
سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 06:54 ق.ظ
بیست و هفتم مهر ماه، از تصحیح نهج البلاغه توسط شیخ قیس بهجت العطار بر پایه مطابقت با چند نسخه قدیمی نهج البلاغه از قرن چهارم تا هشتم، رونمایی خواهد شد.
نسخه اساس این تصحیح، نسخه‌ای است که به ضبط علی بن سکّون، یکی از ادیبان و محققان شیعی قرن ششم هجری کتابت شده است که تا کنون ارائه نشده و محقق و حدیث پژوه و ادیب متخصص در متون کهن عربی، قیس عطار، آن را تصحیح و تحقیق کرده است.
رونمایی از این کتاب توسط کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی علیه السلام مشهد همزمان با سالروز مباهله برگزار خواهد شد.
کتابخانه امیرالمؤمنین در مشهد چاپ و نشر این کتاب را بر عهده دارد و این اثر در روز ۲۷ مهر مصادف با ۲۴ ذی الحجه، ساعت ۱۹ تا ۲۱ شب، در محل این کتابخانه در مشهد با حضور دانشمندان و متخصصان حوزه متون کهن و پژوهشگران کلام علوی رونمایی می‌شود.
جلد چهاردهم فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه ملی ملک منتشر شد
دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 03:32 ب.ظ
جلد چهاردهم فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک نوشته سید محمدحسین حکیم، منتشر شد.
سی و یک جلد از فنخا در نمایشگاه کتاب تهران
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 03:37 ب.ظ
امسال در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سی و یک جلد از مجموع چهل جلدی فهرستگان نسخ خطی ایران «فنخا» توسط غرفه کتابخانه ملی عرضه می‌شود.
جلد چهل و دوم فهرست نسخه های خطی کتابخانه آیة الله العظمی مرعشی نجفی، تقدیم به محقق طباطبائی
شنبه 12 بهمن 1392 ساعت 05:10 ب.ظ
جلد چهل و دوم فهرست نسخه های خطی کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی در معرفی چهارصد نسخه از شماره ۱۶۵۰۱ تا ۱۶۹۰۰ شامل ۹۲۳ اثر در ۸۵۶ صفحه وزیری به چاپ رسیده است. این جلد از فهرست به روان پاک استاد محقق سید عبدالعزیز طباطبایی اهدا شده است. در آخر فهرست نمایه های عنواین کتاب ها ،پدید آوران ، کاتبان ، محل کتابت درج شده و نمونه هایی از تصاویر نسخه های نفیس ضمیمه شده است.