یادداشت‌ها
صفحه اصلی   /   یادداشت‌ها   /   درباره بنیاد
درباره بنیاد
بنیاد محقق طباطبائی، نهادی است علمی و پژوهشی، که بر اساس میراث علمی مرحوم علامه محقق، استاد سید عبدالعزیز طباطبائی یزدی قدس سره بنیانگذاری شده است. محور فعالیت های این بنیاد احیاء متون شیعی و آثار کهن مرتبط با میراث معرفتی اهل بیت علیهم السلام است و می کوشد تا با همراهی محققان زبده این عرصه، حرکتی آرام و مستمر و پویا و منطبق با موازین علمی و سنت عالمان شیعه در احیاء متون و نشر معارف اسلامی داشته باشد.
این بنیاد از سال هزار و سیصد و نود هجری شمسی در قم تأسیس شد و انتشار آثار محقق طباطبائی را در اولویت نشر خود قرار داد و همزمان، با استفاده از امکانات پژوهشی و ارتباطاتی که با محققان حوزه تشیع داشت، پروژه های علمی و پژوهشی منطبق با اهداف خود را با برنامه ریزی و سنجش اولویت ها، در دستور کار خود قرار داد.
این بنیاد، نهادی علمی و حوزوی است و بالندگی حرکت خود را از اصول حاکم بر مسیر عالمان حوزه های علمیه در جهان تشیع می گیرد. این بنیاد از همه محققان و دانشوران حوزه و دانشگاه، که در تلاش برای شناخت منابع اصیل اسلامی، تاریخ جوامع شیعی و تبیین معارف پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام، با الگویی روشمند و بنا بر اصول علمی، قلم میزنند، دعوت می کند تا با همکاری و همفکری با این بنیاد بر همگرایی نخبگان این عرصه بیفزایند.