خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   دسته‌بندی: همایش های فرهنگی و نشست های علمی
برگزاری نشست «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده»
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 06:28 ق.ظ
گروه مطالعات قرآنی و حدیث پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی خود را با عنوان «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده» و با حضور جناب آقای دکتر احمد پاکتچی برگزار می‌کند.
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی است.
ادامه درس تفسیر سوره مریم در سال جدید
پنجشنبه 21 فروردین 1393 ساعت 01:20 ب.ظ
بنیاد محقق طباطبائی در ضمن سلسله نشست های علمی خود، در آبان ماه سال ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری جلسه هفتگی تفسیر قرآن توسط جناب حجة الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبائی یزدی نمود و تفسیر سوره مریم مبنای بحث قرار گرفت.
جلسات سال جاری از بیست و چهارم فروردین آغاز شده و هر هفته یک شنبه ها، رأس ساعت هشت و نیم شب، در محل سالن کتابخانه محقق طباطبائی برگزار خواهد شد.
گزارش همایش رونمایی از کتاب المقاصد العلیة
شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 05:50 ب.ظ
همایش رونمایی از کتاب المقاصد العلیة تألیف علامه امینی، امروز در قم برگزار شد. در این همایش چند سخنرانی علمی درباره کتاب و آراء علامه امینی ایراد شد.
همایش رونمایی از اثر جدید علامه امینی، برگزار می شود
سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 ساعت 02:31 ب.ظ
بنیاد محقق طباطبایی همایش رونمایی از کتاب المقاصد العلیة را برگزار می کند. این اثر در روز چهاردهم اردی بهشت با قرائت پیام آیة الله العظمی سبحانی و سخنرانی تنی چند از محققان و با حضور اهل قلم و پژوهشگران حوزه دین، رونمایی خواهد شد.
گزارش نشست «خدمات علمی و آثار محقق طباطبائی»
جمعه 8 مهر 1384 ساعت 04:22 ق.ظ
هفتم مهرماه ۱۳۸۴ هـ.ش.، دومين نشست علمی انجمن پژوهشهای نسخ خطی، با عنوان «خدمات علمی و آثار محقق طباطبايی ـ تصحيح تحقيق و فهرستنگاری نسخ خطی» در کتابخانه محقق طباطبايی در قم برگزار شد.
اين مراسم با حضور جمعی از محققان، صاحبنظران و پژوهشگران نسخ خطی و مصححان متون کهن، با هدف تجليل از مقام علمی و بررسی جايگاه ارزشمند ميراث برجای مانده از مرحوم علامه محقق استاد سيد عبدالعزيز طباطبائی يزدی برگزار گرديد.