خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   خبرهای داخلی بنیاد محقق طباطبائی   /   متن کامل کتاب فضائل أمیر المؤمنین علیه السلام روی اینترنت
یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 09:01 ق.ظ
متن کامل کتاب فضائل أمیر المؤمنین علیه السلام روی اینترنت
متن کامل کتاب فضائل أمیر المؤمنین علیه السلام روی اینترنت
فایل متن کامل کتاب «فضائل أمیرالمؤمنین علي بن أبي طالب علیه السلام» به تحقیق محقق طباطبائی، از سوی ناشر روی اینترنت قرار گرفت.
کتاب «فضائل أمیرالمؤمنین علي بن أبي طالب علیه السلام» از میراث حدیثی احمد بن حنبل امام حنبلیان است و یکی از مهم ترین منابع حدیثی در زمینه مناقب علوی است.
احمد بن حنبل، خود می گوید: «برای هیچ یک از اصحاب رسول خدا، فضائلی مانند فضائل علی بن ابی طالب نیامده است». این اثر از متون بسیار کهنی است که برای دریافت برخی زوایای زندگانی امیرالمؤمنین از اسناد دست اول است.
اهمیت این کتاب، دو چندان شد هنگامی که محقق کتابشناس و حدیث پژوه، استاد سید عبدالعزیز طباطبائی یزدی رحمة الله علیه، آن را از روی نسخ خطی کهن که از کتابخانه های یمن تهیه کرده بود، تصحیح نموده و با تعلیقات و یادداشتهای بسیار ارزشمندی تحقیق و آماده نشر نمود. نگاهی به یادداشت‌های ایشان بر این کتاب میزان تبحر و تسلط ایشان را بر سیر تاریخی احادیث فضائل و منابع آن آشکار می‌کند.
این کتاب همچنین با یک مقدمه مفصل درباره کتاب و نویسنده و راویان آن به قلم مرحوم محقق طباطبائی منتشر شده است که برای اهل تحقیق و پژوهشگران عرصه مناقب علوی بسیار خواندنی و مملو از اطلاعات و نکته سنجی هاست.
این کتاب، که در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی از سوی بنیاد محقق طباطبائی در قم منتشر شد، از سوی مخاطبان، بسیار استقبال شد و جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی و جایزه کتاب سال حوزه را به خود اختصاص داد.
اکنون پس از انتشار چاپ دوم این کتاب، فایل متن کامل کتاب، از سوی ناشر بر روی اینترنت قرار گرفت تا در دسترس همه علاقمندان در سراسر دنیا قرار گیرد. فایل کتاب را می توانید از اینجا دریافت کنید:
http://mtif.org/p/book/۱۵۹۰
منبع: سرویس خبر بنیاد محقق طباطبائی
همچنین نگاه کنید
فضائل أمیر المؤمنین علي بن أبي طالب عليه السلام فضائل أمیر المؤمنین علي بن أبي طالب عليه السلام
آخرین خبرها