خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   خبرهای داخلی بنیاد محقق طباطبائی   /   اکران فیلم مستند «آیة الله» در بنیاد محقق طباطبائی
شنبه 24 آذر 1397 ساعت 08:56 ب.ظ
اکران فیلم مستند «آیة الله» در بنیاد محقق طباطبائی
اکران فیلم مستند «آیة الله» در بنیاد محقق طباطبائی
مستند «آیة الله» دربارۀ زندگی و شخصیت مرحوم آیة الله خویی رضوان الله تعالی علیه، به کارگردانی سید مصطفی موسوی‌تبار، امروز ۲۴ آذر ۱۳۹۷، در بنیاد محقق طباطبائی اکران شد. این مستند، در گفت‌وگو با برخی از شاگردان و نزدیکان آیة الله خویی و برخی از افراد خاندان ایشان، و با ارائۀ مدارکی از اسناد مخطوط، تلگرافها، بیانیه‌ها و بریده روزنامه‌ها، به شناساندن برخی از جنبه‌های اجتماعی و سیاسی ایشان در زمان حاکمیت رژیم بعث در عراق می‌پردازد. ارائۀ برخی مقطع‌های تاریخی تازه از حوادث انتفاضۀ شعبانیه در لابلای این مستند، جذابیت این مستند را دو چندان کرده است.
پس از این اکران که در آن برخی از محققان و شخصیت‌های حوزۀ علمیه قم نیز حضور داشتند، با حضور کارگردان فیلم، جلسۀ نقد و بررسی برگزار شد و آقایان شیخ رضا انصاری، شیخ عبدالأمیر خاقانی، شیخ محمد الوان‌ساز خویی، شیخ علی نجابت شیرازی، دکتر عبدالحسین طالعی، دکتر محمدرضا فخر روحانی، شیخ حسن شاه‌آبادی، محمدباقر ملیکیان و دیگران به نکات ارزشمندی در تصحیح و نقد برخی جزئیات فیلم و خالی بودن فیلم از بسیاری از جنبه‌های علمی و اجتماعی آیة الله خویی اشاره کردند. نپرداختن به اساتید، شاگردان برجسته و تألیفات آیة الله خویی، از نواقص مورد تأکید فیلم از نظر حاضران در جلسه بود.
حجة الإسلام الوان‌ساز خویی، ضمن ارائۀ برخی اطلاعات ارزشمند دربارۀ جزئیات زندگانی آیة الله خویی، گفت: جامعۀ امروز بیشتر به اخلاق نیازمند است و برای تأمین این نیاز، جا داشت این مستند به جای اهتمام به جنبه‌های سیاسی آیة الله خویی در عراق، به جنبه‌های اخلاقی و معنوی آیة الله خویی بپردازد که بدانها هیچ اشاره‌ای نشده است.
حجة الإسلام شیخ رضا انصاری این فیلم را برای ارائۀ جنبۀ مظلومیت مرحوم آیة الله خویی در حوادث عراق، بسیار سودمند و موفق دانست و ضمن تحسین فیلم گفت: این فیلم در ذهن مخاطبی که با آیة الله خویی هیچ آشنا نیست، از ایشان شخصیتی بسیار محبوب می‌سازد.
منبع: سرویس خبر بنیاد محقق طباطبائی
همچنین نگاه کنید
آیة الله سید ابوالقاسم موسوی خویی آیة الله سید ابوالقاسم موسوی خویی
آخرین خبرها